Friday, 24 October 2014

Khaulah Muslimah Dignity

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.Assalamualaikum. hai :)



Segala puji bagi Allah yang mengizinkan segala yang kita iginkan mahupun tidak berlaku juga mengurniakan nikmat yang tidak dapat kita kira walau kita dato' dr. ir. professor madya  sekalipun. Allahuakbar !

Setelah blog kesayangan saya [Nahwal Imtiyaz] menapak dalam dunia blogger selama beberapa tahun sejak 2009 hinggalah sekarang, pada hari Jumaat yang mulia ini, saya merasmikan pembukaan blog saya yang kedua ini sebagai salah satu platfrom untuk saya survive dalam kehidupan penuh berliku ini. Ecewahh survive lah sangat kan. *tangandibahu*. Well, as we know rezeki ada di mana-mana di dunia ini tetapi rezeki bukan ada di setiap mana-mana bagi setiap manusia. eh terconfuse sekejap -.- maksud saya, rezeki ada di mana-mana tetapi bukanlah maksudnya kita boleh baringbaring sambil makan oreo then muncullah rezeki itu di mana-mana dalam rumah kita tu. Cuba korang bayangkan ada chicken chop + pizza tomyam + spagghetti mushroom + fresh oren + ABC dan apa-apa jelah kat belakang korang.
pling !! pastu korang toleh belakang.

Ada ke apa yang korang bayangkan tu ?  adaaa..betul. tapi masih dalam bayangan korang lah. hee.
Jadi walau apapun yang saya merepek ini, tetapi point saya adalah mencari rezeki untuk survive. Memikirkannya merupakan sebagai salah satu sunnah yang sangat dituntut, saya merasa terlonjak-lonjak dan tertolak-tolak untuk memulakannya. Dan dalam bidang ini, antara semangat, hero, dan kebanggaan saya adalah; Abdul Rahman bin Auf RA dan Saidina Uthman bin 'Affan RA selepas Nabi Muhammad SAW yang terchentaaa  Apabila mengenangkan semangat mereka, kepintaran dan strategi mereka demi tidak menyusahkan orang lain dan demi berkorban kerana Islam, saya merasa terlalu bangga..... dan sebak.

Kerana jikalau ingin dibandingkan diri saya, tujuan utama saya memulakan perniagaan ini hanyalah untuk membantu mengurangkan bebanan parents demi pelajaran saya. Sedangkan mereka berkorban hanya demi Islam. Sobss lagi. Namun, bukankah mereka adalah tauladan yang sangat patut kita contohi ? Ya ! Mereka adalah hero saya. 
Sobss. *tetibasebak* Sollu 'alan Nabi.

Walau apapun, saya berharap, selain dari berniaga, saya dapat juga membantu para muslimah seperti saya yang lumrahnya sukakan kecantikan dan inginkan kelainan untuk mencari pakaian yang sesuai dan murahmurah le jugak. kankan. Eh memang murah tau . teheehe. Tidak salah untuk berpakaian cantik, asalkan menetapi syariah dan tidak tabarruj. ^^ InsyaAllah.  i trust u muslimah .


Akhir kata, selamat membeli belah, mari patuh syariah ! :D

Wahai geng-geng muslimah, marilah patuh syariah ! Masa kita tidak panjang, entah bila kita akan dijemput pulang. 
beberapa entry berkenaan aurat wanita dan tabarruj.
Boleh tengok Katalog di SINI

Main Blog : NAHWAL IMTIYAZ
Big thanks. Alfun syukran Kamsa Hamnida. Kbai ^^

No comments:

Post a Comment

kawan-kawan saya yang baik, terima kasih ^^